یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس کمیته مخابرات:

تاخیر اپراتور سوم به زیان وایمکسی هاست

مطهري

یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲:۰۰


رییس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به اینکه قراراست اپراتور سوم از اول خرداد ماه به صورت آزمایشی و محدود سیم کارت واگذار کند، اعلام کرد: بر اساس پروانه فعالیت، چنانچه این اپراتور در واگذاری خود تاخیر داشته باشد، باید به مجلس پاسخگو باشد.

وایمکس نیوز - علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار ما در پاسخ به این پرسش که اپراتور سوم به صورت آزمایشی سیم کارت های خود را دهه فجر سال گذشته واگذار کرده و دوباره قرار است به شکل آزمایشی سیم کارت واگذار کند، آیا این موضوع برخلاف پروانه فعالیت این اپراتور نیست، گفت: مجلس پروانه عملکرد اپراتور سوم را بررسی می کند و چنانچه این اپراتور مطابق با پروانه خود عمل نکرده باشد باید پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه در این زمینه باید تمامی جوانب مورد بررسی قرار بگیرند و به دلیل اینکه این اپراتور برای خود دارای حق و حقوقی است، افزود: مجلس با مسولان این اپراتور مذاکره خواهد کرد.
رییس کمیته مخابرات مجلس در پاسخ به این مطلب که در شرایط حاضر که اپراتور اول و دوم آمادگی ارایه سرویس در نسل سوم را دارند، بهتر نیست این پروانه به آنها واگذار شود، اعلام کرد: تصمیم گیری در این زمینه به این راحتی ها نیست و این درحالی است که بر اساس پروانه اپراتور سوم زمان واگذاری سیم کارت این اپراتور به تازگی شروع شده و باید در نظر داشت که اپراتور سوم دارای دوسال دوره حفاظت است.
وی با بیان اینکه تاخیر در هر گونه واگذاری به ضرر اقتصاد کشور است، تایید کرد که هر چه اپراتور سوم در واگذاری سرویس تاخیر داشته باشد، این تاخیر به ضرر اپراتورهای وایمکس است چرا که آنها تا دو سال بعد از فعالیت اپراتور سوم نمی توانند ازقابلیت موبلیتی خود استفاده کنند.
گفتنی است، درحالی که مسوولان تامین تلکام راه اندازی شبکه نسل سوم تلفن را بهمن ماه وعده داده بودند، اما با شرایط فعلی این امر به خرداد ماه سال 90 موکول شد.
پس از برگزاری مزایده پرحاشیه اپراتور سوم که به حذف شرکت های خارجی از این مزایده منجر شد شرکت تامین تلکام زیر مجموعه تامین اجتماعی با ترک تشریفات عهده دار اپراتور سوم شد. قرار است این اپراتور نسل سوم تلفن همراه را که به ارسال صوت و تصویر و دیتا با سرعت و کیفیت بالاتر و بهتر تاکید دارد در کشور فعال کند.
هم اکنون 2 اپراتور اول و دوم در این زمینه فعال شده اند؛ ولی تا 2 سال پس از ورود اپراتور سوم، 2 اپراتور مذکور حق ارایه سرویس نسل سوم را ندارند.
سیم کارت های این اپراتور طبق پروانه صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات با کد 092 وارد بازار می شوند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو